Gratis verzending vanaf € 100 (NL); € 150 (BE)
Snelle en betrouwbare levering
Beoordeeld met een 4,5
Gebruiksvriendelijk Klantportaal

Veelgestelde vragen

Welkom op de veelgestelde vragen pagina (FAQ) van Baas Verpakkingen. Hier vindt u antwoorden op vragen over: 

> Betalen 

> Bestellen 

> Bezorging 

> Verpakkingen 

> Bedrukkingen 

> Mijn Baas Account 

> Contact opnemen

Betalen

Hier vindt u de veelgestelde vragen over betalen. Voor alle informatie over betalingen zie ook onze pagina over betaalwijzen.

Q: Welke betaalwijzen hanteert Baas Verpakkingen?

A: U heeft bij ons de keuze uit 4 betaalmethoden: 

  • iDeal (betaal met elke bank in Nederland)
  • Bancontact (makkelijk betalen vanuit België)
  • Pro Forma (betaal uw factuur vooraf)
  • Op rekening (na verloop van tijd kunt u op rekening kopen)

In onze showroom kunt u uiteraard ook met PIN of contant betalen. 

Q: Kan ik als nieuwe klant ook op rekening bestellen?

A: Op rekening bestellen is mogelijk bij Baas Verpakkingen. Wel vragen we u om vooraf drie keer een betaling te doen via iDeal of bij ons in de winkel (contant of met pinpas). Voor bestellingen in België geldt dat we het BTW-nummer controleren.

Q: Wat zijn de verzendkosten?

A: De verzendkosten bedragen €10,- in Nederland en €15 naar België. In Nederland zijn orders boven de €100,- franco, in België geldt een minimale franco-orderwaarde van €150,-. Gehanteerde prijzen zijn altijd exclusief BTW.

Q: Wat zijn jullie bankgegevens?

A: Onderstaand onze bankgegevens:

ING Bank:

IBAN nr.: NL98INGB0000292263

BIC : INGBNL2A

Rabobank:

IBAN nr.: NL58RABO0329709577

BIC : RABONL2U

Bestellen

Q: Heb ik een KvK nummer nodig om te bestellen bij Baas Verpakkingen?

A: U heeft geen KvK nummer nodig om te bestellen bij Baas Verpakkingen. Hierdoor kunt u als particulier ook verpakkingsmaterialen bij de groothandel kopen. 

Q: Kan ik als particulier ook bestellen bij groothandel Baas Verpakkingen? 

A: Ja, u heeft geen KvK nummer nodig en kunt ook particulier bestellen op onze webshop. Houdt er rekening mee dat de prijzen standaard exclusief BTW worden getoond, u kunt dit aanpassen via de knop in het menu om zo de prijzen inclusief BTW te kunnen bekijken. 

Q: De artikelen die ik wil bestellen zijn niet op voorraad. Wanneer kan ik deze verwachten?

A: Voor veel artikelen geldt een levertijd van maximaal 5 werkdagen. Dat geldt altijd voor kantoorartikelen en artikelen met een artikelnummer dat begint met een G. Wilt u het zeker weten? Neem dan contact met ons op.

Q: Ik heb per ongeluk het verkeerde besteld. Kan ik mijn order nog annuleren?

A: Indien u het verkeerde artikel heeft besteld, vragen we u direct contact met ons op te nemen. Als uw order nog niet is aangemeld bij de vervoerder kunnen wij de order nog annuleren en zullen we het betaalde bedrag crediteren.

Q: Hoe plaats ik een herhaalorder? 

A: Herhaalorders plaatsen is heel eenvoudig. Nadat u bent ingelogd, vindt u alle bestellingen onder het kopje ‘bestellingen’. Vanuit dit menu kunt u in één keer de volledige order opnieuw plaatsen, of producten uit voorgaande orders eenvoudig los toevoegen aan de nieuwe bestelling.

Q: Ik bestel vanuit België, kan de BTW verlegd worden? 

Wanneer u een bestelling plaatst vanuit België, kan de BTW verlegd worden. Het is dan wel belangrijk dat u een BTW-nummer invoert tijdens het plaatsen van een bestelling. Deze wordt automatisch gecontroleerd door het VIES-systeem. Bij een geldig BTW-nummer én Belgisch adres vervalt de BTW op uw order automatisch.

Bezorging

Hier vindt u algemene vragen met betrekking tot bezorging van Baas Verpakkingen. Bekijk voor meer informatie over levertijden ook onze informatiepagina over bezorging.  

Q: De levertijd is niet helemaal duidelijk. Wat nu?

A: Over het algemeen geldt: artikelen uit voorraad op werkdagen voor 14:00 besteld, dezelfde dag verzonden. U herkent voorraad artikelen aan het groene vinkje met de tekst ‘op voorraad’. 

Voor artikelen met een langere levertijd staat dit doorgaans aangegeven met de oranje tekst ‘levertijd 1-5 werkdagen’.

Bij grote afwijkingen in de levertijd zullen wij u ten alle tijden informeren. U kunt bij twijfel ook altijd zelf via e-mail, chat of telefonisch informeren naar actuele levertijden

Q: Ik heb nog geen track-en-trace code ontvangen. Wat moet ik doen?

A: Wanneer u een pakketzending van ons verwacht, ontvangt u altijd een track-and-trace code nadat het pakket is opgehaald door de bezorger. Dit gebeurt doorgaans op werkdagen rond 3 uur, de tijden kunnen iets afwijken afhankelijk van de vervoerder.

Voor palletzendingen is het momenteel helaas niet mogelijk een track-and-trace te ontvangen. 

Q: Mijn bestelling is afgetekend maar niet bij mij geleverd. Wat moet ik doen?

A: In sommige gevallen kan het voorkomen dat de chauffeur zelf pakketjes aftekent. U kunt het beste bij de buren of het dichtstbijzijnde afleverpunt vragen of zij uw pakketje ontvangen hebben. Indien dit niet het geval is, vragen we u z.s.m. contact met ons op te nemen om uw pakketje te achterhalen. 

Q: Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

A: Dat kan zeker, kies tijdens het afrekenen bij betaalmethode voor de optie ‘afhalen’. Wij zetten de order dan voor u klaar om af te halen.

Q: Er ontbreekt een product in mijn ontvangen bestelling. Wat nu? 

A: De kans is groot dat het bestelde artikel op dat moment niet voorradig was. Op de pakbon ziet u in één oogopslag of de bestelde producten nog in backorder staan. Zolang dit het geval is, sturen wij deze na zodra er weer voldoende voorraad is.

Q: Ik bestel binnen Noord-Holland, wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

A: Binnen Noord-Holland hebben we een eigen bezorgdienst die op vaste dagen in de week bezorgd. Voor grote orders of spoed kan vaak een uitzondering gemaakt worden, helaas lukt dat niet altijd. Onze standaard bezorgdagen zijn: 

Dinsdag: Hoorn, Zwaag, Wognum 

Donderdag: ‘De Streek’: Hem, Venhuizen, Hoogkarspel, Grootebroek, Bovenkarspel, Enkhuizen, Andijk, Wervershoof, Zwaagdijk-oost

Vrijdag: Rest van Noord-Holland tot Amsterdam en Den Helder en alles daartussenin.

Q: Ik bestel buiten Noord-Holland, wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

A: Buiten Noord-Holland is de levertijd voor artikelen op voorraad doorgaans 1-2 werkdagen. Bestelt u voor 14:00, dan verzenden we uw bestelling vandaag nog met DHL. Voor artikelen op bestelling kunt u contact met ons opnemen voor de actuele levertijd.

Q: Ik heb een pallet of meer besteld, wanneer kan ik deze verwachten?

A: De levertijd van palletzendingen kan afwijken, deze is doorgaans enkele werkdagen. Laat het ons weten als de levering in de binnenstad plaatsvindt of wanneer u een klep nodig heeft om te lossen.

Verpakkingen

Q: Ik wil graag overstappen op duurzame verpakkingsmaterialen. Kan Baas daarbij helpen?

A: Wij helpen u graag op zoek te gaan naar milieuvriendelijke alternatieven voor uw verpakkingsproces. Bekijk alvast duurzame verpakkingen op onze webshop of neem contact op voor advies!

Q: Wanneer krijgt Baas Verpakkingen seizoensartikelen op voorraad?

A: Seizoensartikelen voor de feestdagen zoals Pasen-, Sinterklaas- en Kerstverpakkingen kunt u doorgaans al enkele maanden van tevoren bij ons bestellen. Bent u alvast benieuwd naar het assortiment voor het komende jaar en staat het nog niet op de webshop? Neem gerust contact op, dan sturen we u de dessins alvast toe.

Onze fruitbakken zijn het hele jaar door verkrijgbaar.

Bedrukkingen

Dit zijn enkele veelgestelde vragen over het aanvragen van bedrukte artikelen. Bekijk ook onze informatiepagina over bedrukte verpakkingen voor meer informatie over bedrukken. 

Q: Hoe vraag ik bedrukte verpakkingen aan?

Bedrukte verpakkingen zijn aan te vragen via de normale wegen, via e-mail of telefonisch. 

U kunt natuurlijk ook altijd langskomen in onze showroom voor advies over de gewenste bedrukking. 

Het is belangrijk dat u ons zo specifiek mogelijk vertelt hoe en wat er bedrukt moet worden, zodat we een gerichte offerte kunnen uitbrengen. Zie daarvoor ook bovenstaande informatiepagina over bedrukte verpakkingen.

Q: Wat is de levertijd van bedrukte artikelen?

A: Dat is erg afhankelijk van het soort artikel en het type bedrukking. Wanneer u een order plaatst voor bedrukte artikelen, informeren we u altijd vooraf over de verwachte levertijd

Q: Wat kost het bedrukken van verpakkingen?

A: Het bedrukken van verpakkingen kan sterk variëren in kosten. De kosten zijn onder andere afhankelijk van: 

  • De bestelde aantallen
  • Het aantal drukkleuren
  • De grootte van de bedrukking
  • Het aantal zijden van de bedrukking

Een offerte aanvragen voor bedrukte verpakkingen kan ten alle tijden via [email protected]

Q: Welke verpakkingen kan Baas bedrukken?

A: U kunt bij ons terecht voor alle bedrukte verpakkingen: van dozen tot tasjes en zakken en van vellen tot rollen. Als het bedrukt kan worden, kunt u het bij Baas Verpakkingen aanvragen.

Q: Kan ik bedrukte verpakkingen retourneren?

A: Het is helaas niet mogelijk om bedrukte verpakkingen te retourneren. Tenzij u een terechte klacht heeft, dan gaan wij altijd op zoek naar een gepaste oplossing.

Mijn Baas Account

Hier vindt u enkele algemeen gestelde vragen met betrekking tot een account aanmaken. Werkt er iets niet goed of komt u ergens niet uit? Neem dan contact met ons op.

Q: Hoe maak ik een account aan?

A: Ga naar de knop ‘Inloggen, mijn account’ en kies voor Registreer. Kies een particulier of zakelijk account, vul uw gegevens in en druk op ‘maak een account aan’. 

Q: Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

A: Klik op het ‘mijn account'-icoontje, vul uw e-mailadres in en kies voor de optie “Wachtwoord vergeten?”. U krijgt dan een mail met instructies om uw wachtwoord te wijzigen.

Q: Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

A: Klik op het ‘mijn account'-icoontje, kies voor de optie “Wachtwoord vergeten?”. U krijgt dan een mail met instructies om uw wachtwoord te wijzigen.

Q: Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?

A: Adresgegevens wijzigen doet u gemakkelijk via de tab “adressen” in uw account. Voeg hier een adres toe, of wijzig een bestaand adres.

Q: Kan ik meerdere gebruikers koppelen aan 1 account? 

A: Het is mogelijk om met meerdere gebruikers op 1 account in te loggen. Op dit moment kunt u dit helaas nog niet zelf doen. Laat ons weten welk e-mailadres er toegevoegd moet worden en we regelen het direct!

Contact opnemen

Q: Hoe kan ik contact opnemen?

A: Baas Verpakkingen is zowel telefonisch, via whatsapp als per e-mail te bereiken.

  •  U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 0229-214050. 
  • U kunt een e-mail sturen naar [email protected]
  • U kunt ons Whatsappen via 06-11481879
  • U kunt tijdens openingstijden ook met ons chatten via de webshop

Q: Kan ik Baas Verpakkingen bezoeken?

A: Dat kan zeker! Wij hebben een showroom/winkel op de Neutronweg 8 op bedrijventerrein Hoorn ‘80, waar we u graag adviseren over al uw verpakkingsvragen. Bekijk ook onze contactpagina voor de locatie en routebeschrijving

Q: Wat zijn de openingstijden van Baas Verpakkingen?

A: Wij zijn iedere werkdag (ma-vr) geopend van 08:30 tot 17:00. Zaterdag en zondag zijn we gesloten.